“Культура і життя”. 1992. 10 жовт. №41 (3370)

Галина Степанченко.

“Симфонія” хорів

Афіша концерту одразу привертала увагу тим, що рясніла іменами композиторів, які останніми роками плодотворно працювали в хоровому жанрі.

Як завжди, порадував майстерністю дитячий хор Телерадіомовної компанії України під керуванням Т.Копилової. Просвітлений, легкий звук, нюансова гнучкість допомогли як молодшій групі, так і основному складу хору у своєрідному інтерпретуванні творів сучасних композиторів – В.Степурка, М.Кармінського, Б.Фільц, І.Кириліної.

“Молитва Пречистої Діви Марії” І.Кириліної, “Лакрімоза” М.Кармінського, — це прекрасне ствердження духовності за допомогою музики для дітей. Твір першого автора – вдале поєднання зовнішньої простоти з внутрішньою напругою розвитку музичної думки.

Як яскраво змінюються в звучанні хорової фактури Б.Фільц виразні підголоски! Пластика ж хорової фактури, близькість до фольклорних джерел майстерно передані сучасними гармонійними засобами. Це й не дивно, бо автор – майстер тонкого хорового звукопису.

Друга чистина програми прозвучала у виконанні камерного хору “Київ” (художній керівник М.Гобдич). Колектив зачаровує майстерністю вокалу і технічною довершеністю.

Натхненно прозвучали духовні твори К.Стеценка, М.Леонтовича, П.Чеснокова, а також обробка “Розкопаю я гору” О.Некрасова, чия сучасна хорова партитура вражає фантазією звуковедення, колоритом тембральних сполучень.

“Щедрівка” Ю.Алжнєва вражає багатими можливостями сучасного хорового письма. Саме фактурна мінливість надає твору неповторності.

Велика творча перемога “Києва” – “озвучення” Літургії №2 Лесі Дичко – неперевершеного майстра хорового жанру. У цьому творі вона майстерно використовує в канонічних формах засоби сучасної хорової композиції.



© 2004-2005. Все права защищены.
Developed by Treastal.