“Культура і життя”. 1996. 4 січ. №1 (3730)
Ірина Сікорська.
Гість фестивалю
“Київ Музик Фест” міцно зарекомендував себе як фестиваль, що традиційно збирає численних закордонних гостей — композиторів і виконавців. Уїльям Олбрайт (США) виступив тут у двох іпостасях: як композитор (оркестр Держтелерадіо під орудою Едвіна Лондона (США) виконав його симфонічний фрагмент “Сhаsm”), а також як джазовий піаніст, подарувавши слухачам прекрасний концерт-лекцію з історії регтайма.Уільям Олбрайт — композитор, який багато експериментує, шукає виразних можливостей (у тому числі й сонорних) органа. Він — автор численних творів для органа (зокрема, трьох зошитів “Органної книги”), веде дуже інтенсивне концертне життя як органіст. Нещодавно, приміром, брав участь у Міжнародному фестивалі органної музики в Таллінні. Причому виступав не лише в столиці, а й у маленьких сільських церквах.
— Моя постійна пристрасть, — говорить У.Олбрайт, — також джаз. Я залюбки граю блюзи, регтайми (записав декілька компакт-дисків). Одначе, з не меншим задоволенням граю й сучасну музику, причому перевагу віддаю віртуозним п’єсам.
Гри на органі У.Олбрайт навчався в Мерилін Мейсон та Леслі Блессета. Своїми вчителями він вважає також Олів’є Мессіана, Макса Дейтча та Джорджа Рокберга. Самостійно писати почав десь у середині 60-х. Сьогодні має солідний “портфель”, у якому — твори для симфонічного оркестру, для хору, для органа, фортепіано, камерна музика тощо.
— А на фестиваль до Києва, — говорить композитор, — мене запросив Вірко Балей, за що я йому щиро вдячний. Програма фестивалю була дещо переобтяжена, але цікавої музики виявилося досить небагато. А Київ — просто фантастичне місто! До того ж у вас такий високий рівень культури! Охоче приїхав би і на наступний фестиваль.
Перед від’їздом містер Олбрайт подарував кілька своїх партитур бібліотеці Національної музичної академії, а кілька касет — Центру музичної інформації.