"Україна молода". 2001. 9 жовт.

Іванна Кирилова.

Композиторами народжуються, підтвердив фестиваль "Київ Музик Фест"

Днями у Києві завершився XII Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест", організований Міністерством культури і мистецтв, Національною спілкою композиторів України та Центром музичної інформації НСКУ. Уже впродовж 12-ти років у Києві осінь для музикантів розпочинається з великого свята із закличною назвою "Київ Музик Фест" — на нього з нетерпінням чекають, до нього готуються заздалегідь! І "Фест", який давно вже є самодостатнім живим організмом, відчуваючи цей всезагальний потяг до музичних вершин, щороку не розчаровує, а дарує безліч новинок і цікавинок. Зазвичай програми "Фесту" складаються переважно з творів сучасних композиторів, але ніколи "за бортом" не лишаються і ті імена, що є дорогими і значущими для багатьох поколінь.

Однією з кількох кульмінацій "Фесту" стала презентація щойно виданої за сприяння Українського наукового інституту Гарвардського університету (США) наукової збірки "Українська тема у світовій культурі", яка містить унікальні відомості, наприклад, про те, як "Тарас Бульба" Миколи Гоголя став основою лібрето для опер в Аргентині, Норвегії, Франції... А чого вартий "мистецький десант" — виїзд організаторів "Фесту" та музикантів до Чернігова у Міжнародний день музики. А вельми цікавий і оригінальний проект "З нотної скарбниці Бориса Лятошинського" — такий собі "віджитий у звуках" екскурс по нотній бібліотеці нашого великого класика...

Серед цікавих несподіванок "Фесту'2001" був і концерт творів юних композиторів — "Фест-дебют" — у Малому залі Національної музичної академії ім.П.Чайковського. Великою несподіванкою для присутніх стало відкриття про справжній вибух композиторської творчості серед юних і не тільки тут, у столиці.

Виявляється, щоб відкрити талановиту композиторську юнь, досить було організувати фестиваль. Саме з цією метою в Одесі був створений фестиваль дитячої композиторської творчості "Орфей", а в Новій Каховці — Міжнародний фестиваль академічного мистецтва юних “Vіvаt, Мusіса!”. І от зійшлися (швидше, з'їхалися) якось директори всіх перерахованих фестивалів... і вирішили: а чому б не повторити свято для талановитих дітей і не відкрити їхній талант широкому загалу, показавши їх на "Фесті'2001"? Слово — діло...

Перед слухачами переповненої зали один за одним постали 13 юних композиторів від 7 до 15 років. Вони поважно виходили на сцену, представляючи свої твори як особисто, так і за допомогою викладачів чи ровесників-музикантів. Усе було дуже серйозно: виконавці, конферанс, оплески, і тим зворушливіше, бо за всім цим не відчувалося жодної фальшивої ноти. Романси на вірші українських поетів — Лесі Українки, Миколи Хвильового — навіть об'єднані в цикли, мініатюри для різних інструментів і ансамблів, сонати і навіть розгорнута масштабна сюїта (автор — Олександр Пільчен, Одеса), деякі, звичайно, були ще школярськими, деякі дуже нагадували твори класиків, але все одно були щирими. "Яка тонка ця річ — людини творчість", — написав колись геніальний Павло Тичина. А коли цій людині ледве виповнилося, а то ще й немає 10 років?.. Дійсно, творчість кожного з них — Катерини Мамонової (Одеса), Дмитра Глазкова (Київ), Надійки Поклад (Луганськ), Юлії Коритченко (Торез), Ірини Беринцевої (Нова Каховка) — є різнобарвною і дуже оригінальною, перспективною.

У післямові до такого вдалого "дебюту" директор "Музик Фесту", композитор і професор НМАУ Іван Карабиць зазначив: "Уже зараз, після цього концерту, я взяв би на композиторський факультет академії як мінімум двох юних композиторів".



© 2004-2005. Все права защищены.
Developed by Treastal.